donderdag 24 juli 2014

Macaronisalade met tonijn

Morgen wil ik de schuur uitruimen en veranderen. Ter voorbereiding heb ik alvast de voorraad houdbaar eten die ik een paar jaar geleden aanschafte, van de schuur naar mijn keuken verhuisd. Nu zit ik dus met een berg bruine en witte bonen, rijst en macaroni. Hierdoor krijg ik een uitdaging om er verschillende recepten van te gaan maken. Vanavond eerst maar eens macaroni salade, dat past wel bij het warme weer.

Macaroni salade
250 g pasta beetgaar gekookt
1/2 el mosterd
3 el mayonaise, liefst zelfgemaakt
1 teentje knoflook uitgeperst
2 blikjes tonijn op water uitgelekt en geprakt
100 g zwarte olijven zonder pit in plakjes
2 eieren in 8 partjes gesneden
1 blikje ansjovisfilets (46 g)
Eventueel 500 g sperziebonen net niet helemaal gaar gekookt. Of een schaaltje kommer erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voeg hier uw bericht toe.