donderdag 4 december 2014

Roommastellen



De volgende keer toch iets platter maken voor het mooie.
















Al een jaar wil ik de roommastellen maken die ik bij Levine heb gezien. Vandaag eindelijk het recept eens opgezocht en aan de slag gegaan.


Het recept is uit Basic Brood van Frank Deldaele, maar ik heb net als Levine iets meer melk gebruikt omdat het deeg geen bal wilde vormen en kruimelig bleef.


Je moet met tussenpozen een soort bakje maken waar de room in kan. Omdat ik met mijn vingers erin duwen niet echt handig vond heb ik de juslepel gepakt. En voilá, gelijk een mooie kuiltje in mijn deeg.

Nog wel een keer of 2 het bakje in de juiste vorm duwen (ditmaal met een soeplepel), want het deeg is erg elastisch en veert steeds gedeeltelijk terug.
Dan de room erin, bakken en wachten. Wat duurt dat wachten lang zeg! Ik heb er zo'n zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voeg hier uw bericht toe.