donderdag 17 april 2014

Mooi weer

We hebben al zoveel mooi weer gehad. En het kwam mij ook zo heel erg goed uit. Ons schapenstalletje is bijna klaar. Nog een paar likjes verf/beits, 1 dakrand afwerken en de deur monteren. Dan kunnen we de rest van het gaas zetten om de boel op te delen en wat aankleding zoals regenton, voer- en drinkbak. Als het goed is wordt ik over een paar weken gebeld om een afspraak te maken om een ooi met lam(meren) op te halen (zodra het lam vervoerd kan worden) en kan ik ook eindelijk Saartje ophalen. We kijken er met zijn allen naar uit. Het lijkt wel een beetje op zwanger zijn of beter gezegd in verwachting (van) zijn. Het begint echt te kriebelen nu. Heb zelfs zin om onkruid te verwijderen, onder een brede appelboom staat een paar vierkante meter met hondsdraf die plaats moet maken voor gras(zaad). De helft heb ik al weg. Wat een voldoening kun je daarvan hebben zeg.


Vandaag ga ik één van mijn spinnewielen ophangen in de stal. Het is de grootste van de twee die ik heb en staat echt in de weg in mijn kamer. Nu had ik bedacht dat het wel leuk is als ik bij mijn schapen ook kan zitten spinnen. En als ik hem ophang na gebruik, kunnen de dames er niet stiekem aan knabbelen. Mijn moeder straalde helemaal bij het idee, want dat betekent dat ze mij vaker kan verwachten. De schapen staan namelijk achter bij mijn moeder, een paar kilometer bij mij vandaan. Zo sla ik straks 3 vliegen in 1 klap. Vaker bij mijn moeder langs, lekker spinnen en genoeg aandacht aan mijn schaapjes geven zodat ze helemaal aan mij kunnen wennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voeg hier uw bericht toe.