maandag 14 april 2014

Wraps

Vandaag eindelijk maar eens zelf tortillas gemaakt voor de wraps. Eigenlijk is het heel simpel. Gewoon wat bloem, water, olie en zout door elkaar kneden. Verdelen en bolletjes van maken. Uitrollen tot een ronde dunne plak en bakken in een hete pan.
Ik heb voor zes tortillas gebruikt:
400 gram bloem
250 gram water
2 eetlepels olie
flinke snuf zout, ik denk 1/2 theelepel.
Dit recept komt van http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/broodgerechten/tortilla-wraps-zelf-maken.html

Je bakt ze in een hete pan ongeveer 1 minuut aan iedere kant. Ze bollen hier en daar nogal op, maar dat is goed. Gewoon laten gaan. En hier het resultaat:


De kip staat in de pan ernaast te marineren in tikka kruiden.
Ik heb hiervoor gebruikt:
2 theelepels gemberpoeder
2 theelepels kurkumapoeder
1 theelepel garam masala
1 theelepel korianderpoeder
1 theelepel komijnpoeder
1 eetlepel zout
Dit is samengesteld uit verschillende recepten die ik vond en aangepast aan wat ik in huis heb.


De kip bakken en als deze gaar is de groenten kort meebakken. De tortillas opwarmen en wat van het kipmengsel invouwen. Zelf vind ik het handig om eerst de onderkant om te vouwen en dan de 2 zijkanten. Zo loopt het vocht er niet gelijk uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voeg hier uw bericht toe.