dinsdag 24 juni 2014

Wol zuiveren met FSM

Deze week wol aan het wassen geweest van Saartje. Ik heb een methode geprobeerd die FSM heet. Je zet de wol in een emmer met regenwater warm weg. Door de bacteriegroei zou de wol mooi schoon moeten worden. Of tenminste een hoop vet eruit moeten halen. Meer hierover vind je hier. Ik had met het vorige mooie weer al een vat opgestart. Alleen de wol die ik toen had was niet zo vet als die ik nu had. Deze vette wol was niet erg schoon geworden en heb hem uiteindelijk toch in heet water gespoeld om het vet er een beetje uit te krijgen. Daarna helemaal uitgeplozen en te drogen gelegd. Het zonnetje kwam er ook nog door dus uiteindelijk was alles vrij snel droog. De volgende keer was ik de wol gewoon weer zo als ik gewend ben, met heet water.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voeg hier uw bericht toe.