vrijdag 6 juni 2014

Vers gras

Vandaag mochten de schapen in een nieuwe wei met vers gras. Ik moest er nog wel bij blijven zitten omdat er een paar groenteplanten staan waarvan we nog zaad willen hebben. Daar mochten ze niet van eten. Maar gelukkig zijn het spruitenplanten en blijkbaar houden ze daar niet van.


Ze mochten maar een half uurtje eten, want ik ben bang dat ze anders morgen aan de diarree staan. Zelf heb ik lekker in de schaduw van een boom een boekje zitten lezen. Ondertussen gingen de 'grasmaaiers' goed tekeer. O ja, af en toe een appelboomblaadje ter afwisseling.


Gisteren heb ik een aantal tips gekregen om een ruif te maken. Dus vanmiddag maar eens aan de slag. En ik moet zeggen dat ik best trots op het resultaat ben. Nu hopen dat ze niet op hun achterpoten gaan staan om alsnog het hooi langs boven eruit te trekken. Het ziet er nu in ieder geval als zeer geslaagd uit. De ruif hangt alleen wel op de plek van een stoeltje, maar dan moeten we er maar twee bij elkaar hangen. En zo wordt het stalletje steeds voller.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voeg hier uw bericht toe.