dinsdag 3 juni 2014

Ondeugende Saar

Saartje was vandaag erg ondeugend of eigenlijk heel erg slim. De wei waarin ze loopt is aardig kaal gegeten. En daarnaast ligt aan een kant een nieuwe wei met schrikdraad afgezet en aan de andere kant een nieuwe wei zonder schrikdraad.
Toen ik vanochtend kwam om ze eten te geven (later dan ze normaal brokjes krijgen) liep Saartje in de nieuwe wei zonder schrikdraad. Ze was gewoon over de gaas gesprongen. Ja, dat jonge gras is ook zo aantrekkelijk!

Ik liet haar terug gaan in haar eigen wei en ze liet gelijk zien hoe ze over de gaas kan springen. Voordat ik het poortje dicht had kunnen doen, liep ze alweer achter me! De ondeugende meid.
Na 3 keer vond ik dat natuurlijk niet meer zo leuk, dus hup door de poort de wei in en ik snel naar de gaas waar ze erover springt en haar daar weggejaagd. Toen snel naar de poort om die dicht te maken. Maar helaas, te laat. Na nog een keer eindelijk gelukt. En toen alle schapen in de nieuwe wei stonden met schrikdraad heb ik wat palen en extra draad geplaatst. Daar moeten we vanmiddag nog maar even schrikdraad neer gaan zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voeg hier uw bericht toe.